Saturday 7 December 2013

Latihan Industri.. :)

Assalamualaikum.... harinie baru ade mood nk create story... hahah.
dh lame sangat x bukak blog nie sebab byk sgt komitmen lain, harini nk citer sikit pasal kenangan masa aku buat latihan industri (L.I)  bertempat di UMG corporate consultant.. jeng jeng jeng

sebenarnya banyak yang aku berlajar kt situ, daripada xde kemahiran sehingga lah ada. bagusnya buat L.I bagi student ialah kita dapat pendedahan terhadap suasana sebenar bekerja dalam sesebuah organisasi.
ini sebenarnya adalah langkah2 awal untuk aku melangkah ke alam pekerjaan kelak...
antara kerja2 yang aku buat ialah key in dokumen masuk kedalam sistem komputer (excel/UBS), membuat bank reconcilation, filing dokumen, menjaga kauter hadapan, dan kerja2 yang berkaitan dengan secretary....
sebenarnya kerja2 nie x lah susah sangat... yg menyebabkan ianya menjadi susah sebab client itu sendiri.. nie kalau nk komen mmg byk. :/   yelah.. mane x nye dowg anta dokumen tu sume berterabur, iaitu x ikut susunan... lagi2 pening kalu dapat client yang menjalankan perniagaan restoran.. T.T  *aku ngadap kes dowg mahu nk dekat 2 bulan*  
lagi satu masalah client nie dowg nie kadang2 hantar dokumen yang x lengkap... *.*
tapi ape2 pon bukan semua client yang macam tu.. sebahagian kecil je, tahniah kepada client yang sentiasa follow arahan person incharge.. *bagi 5 bintang*

aku sangat bersyukur sebab dpt buat L.I kt sini..  staf-staf kt sini sume baik2, bos pon sporting., alhamdulilah sepanjang 4 bulan praktikal kt sini xde sebarang masalah yang dihadapi... n for my junior and student outside there, make sure you guys make the preparation before start industrial training.. *peace Yo*
^..^V

gambar sekitar office UMG.

bilik untuk budak praktkal

department account aras bawah

ruang berurusan dengan client

department account aras atas


bos belanja makan sempena menyambut ramadhan :)))

kakak-kakak  yang sporting habis

abaikan muka aku... -__-'  *tgh makan with syafiq (mmu) and bdk poli.. lupe lak name dia.. -.-'



abg syafiq, bos, abg jais


bdk practical... :) uitm & mmu


bos 1 and bos 2 *tgh2 tu syikin bdk tembamm :D


thank you... :)

No comments :

Post a Comment